imec onderzoekt elk jaar in de Digimeter hoe Vlamingen digitale media gebruiken. En dat is cruciale info voor jou om je communicatiestrategie op te baseren. Wie gebruikt al elke dag ChatGPT? Op welk platform post ik best mijn video’s? En is X intussen al populairder...
Evenementen
Inspiratiesessie: Hashtags strategisch inzetten
In theorie zijn hashtags poepsimpel. Kies de juiste op ieder kanaal en je krijgt het extra bereik er zomaar bij. Toch breek je er soms je hoofd over. Want welke hashtags zijn nu zinvol? Is er een groot verschil hoe je ze gebruikt op pakweg LinkedIn of TikTok? Hoeveel...
Inspiratiesessie: Zo bouw je een YouTube-kanaal uit
Hoewel TikTok aan populariteit wint, blijft YouTube nog steeds belangrijk binnen je videomarketingstrategie voor zowel long form als short form video. We nemen je tijdens deze sessie mee in de boeiende reis door de YouTube-trends van 2024 en laten je de essentiële...
Persberichten schrijven
Hoe schrijf je een goed persbericht dat in de overvolle mailboxen van journalisten nog de nodige aandacht trekt? Hoe zorg je snel en effectief dat de pers jouw boodschap oppikt? Elke van Os was jaren actief als journaliste bij ROB-tv, Radio 1 en persmedewerker bij...
Adverteren met Google Ads
Welke advertentietypes zijn er binnen Google Ads en hoe stel je de perfecte ads op die resultaat opleveren? Tijdens deze opleiding krijg je de basics die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan met advertenties op Google. Bovendien leer je hoe je je website...
Wegwijs in Google Analytics 4
Sinds 1 juli 2023 komt je Google Analytics data binnen in de nieuwe versie: Google Analytics 4 (GA4). Tijdens deze opleiding leer je de interface kennen, bouw je je eigen rapporten met belangrijkste cijfers, richt je je Google Analytics 4 dashboard in zoals jij dat...
Summer School: Helder en correct schrijven
Van zodra je een zakelijke tekst moet schrijven, gebruiken 7 op 10 Vlamingen zinsconstructies die niet helder of correct zijn in het Nederlands. Veel foutjes kun je gelukkig vermijden door een aantal basisregels toe te passen. Reden genoeg voor Kristof D’hanens om...
Summer School: 5 essentiële rapporten die je nog niet vond in Google Analytics
Ook al gemerkt dat er minder rapporten zitten in de nieuwe versie van Google Analytics? Waar vind je namelijk je campagnerapport en je bron/medium-rapport terug? En waar zitten je de zoekopdrachten op je site verstopt? Met de nieuwe versie kun je - en moet je - je...
Summer School: 9 inspirerende online sessies over digitale communicatie
Start optimaal voorbereid aan het najaar van 2023. Na het succes van onze Summer School de voorbije jaren, hebben we ook dit jaar in augustus 9 inspirerende webinars voor jou in petto. Zo ben je weer helemaal mee met de nieuwste digitale trends. Het concept is...
Summer School: social media = teamwork
Sociale media beheren is - jawel - een sociale bezigheid. De tijd dat het enkel de taak was van de communicatieverantwoordelijke is lang voorbij. Een moderne communicatiemedewerker beheert, coördineert en delegeert. Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe overleg je...
Summer School: Ik vraag het aan!
Aangezien onze AI-chatbot ook met vakantie is in augustus, doen we het maar gewoon old school zelf. We sluiten daarom onze Summer School af met een interactieve FAQ. Hoe werkt het? Stuur al je prangende vragen over digitale communicatie in naar...
Summer School: De perfecte visual voor sociale media
Op sociale media is het belangrijk om op te vallen in de stroom berichten in de startpagina. Een goedgemaakte visual waarbij beeld en tekst elkaar versterken is daarbij cruciaal. In deze inspiratiesessie toont Veerle Van Aken op basis van concrete voorbeelden waarop...